Поиск по этому блогу

Музичне мистецтво 5 клас

9 УРОК (20.11.20р.)


ТЕМА: ІСТОРІЯ НАРОДУ В ПІСНІ
СЛУХАННЯ: УКРАЇНСЬКА НАРОДНА ПІСНЯ "ЗАСВІТ ВСТАЛИ КОЗАЧЕНЬКИ" у виконанні чоловічої хорової капели. ІНТРОДУКЦІЯ З ОПЕРИ "ТАРАС БУЛЬБА" М. ЛИСЕНКА

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ: СТВОРИ ЦІКАВУ РОЗПОВІДЬ ПРО ІСТОРІЮ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ПІСНІ

Доброго дня любий 5 клас. Сьогодні ми з вами поринемо в минуле нашої України. Урок у нас присвячений історії української народної пісні.

Народну пісню вважали найбільшим скарбом в житті українського народу. Саме в цих піснях оспівується життя народу, його побут. З українських пісень можливо дізнатися про події, які відбувались на той час в Україні, про народних героїв, про їх подвиги. Своєрідним символом національної історії та культури є думи та історичні пісні.

Легенда про кобзу

Колись давно-давно на Україні, у глухому селі жила собі дівчина. Не красою славилася, не рукоділлям, чи ще якимось умінням, цінним для дівчат. А вміла почути, про що шепочуть трави, про що шелестять дерева, яка туга у зозулиному «ку-ку», чому стогне земля, який біль ховають в собі прадавні могили. А потім все те перекладала в пісні. І линули вони по Україні , і співали їх усі – кожному вони промовляли до серця. Знали про те диво і за межами України. Прочув і султан турецький про те і вирішив викрасти дівчину – хай про мене співає, хай мою країну славлять її пісні.

Темної ночі невеликий загін яничар прокрався в село, схопив дівчину і повезли вони в чужий край.

Привели до султана, він наказав заспівати. Та дівчина скрушно похитала головою і промовила: «Навіть в золотій клітці пташка не співає, до душі чужа земля не промовляє…» Тоді розгніваний володар наказав кинути дівчину до в’язниці і тримати там доти, доки вона не згодиться співати. А до султана, прочувши про дивну невільницю, поз’їжджалися гості. Той наказав привести дівчину – лютував, кричав, змушував співати, але з вуст дівочих не злинув жоден звук.

Тоді в люті він прошипів по-зміїному:

      – Я накажу катові замучити тебе!

Хвильку повагавшись, дівчина згодилась. Хотіли переодягти її в пишне вбрання, та вона відмовилась, що тоді зовсім не буде співати. Так у рідній вишиваночці, перев’язала голову стрічкою, обсмикала спідничку і пішла до зали. Слуга, що вів її, нашіптував: -«Хто тебе, красуне, чув там, на Україні? А тут весь світ про тебе знатиме, слава ляже тобі до ніг!». Та дівчина презирливо зміряла улесника очима і нічого не сказала.

Коли залунала пісня – всі закам’яніли: пісня проклинала неволю, кликала на поміч рідну землю, кляла поневолювачів і їх володаря, виливала тугу за рідним краєм, єдиним у світі, любим і прекрасним… Та ледь розтали останні звуки пісні, побілілий від люті володар наказав замурувати дівчину навіки у в’язниці. І хоч зворушені гості благали володаря відпустити співачку на волю, та він залишився глухим.

Кожен, хто слухав ту пісню, поніс у душі образ нескореної співачки і гірку муку її долі.

А пісня вільним птахом полинула в рідний край. Почули її краяни, зажурилися, що дівчина у неволі. Почув про те і її суджений, зібрався йти визволяти, а його побратими, вирішили йти з ним: «Це не тільки твоя дівчина в неволі – це наша українська пісня поневолена… » Довга і тяжка дорога була. Один за одним гинули побратими. До в’язниці, де була мила, дійшов тільки сам один. І тут його схопила сторожа. Розпука охопила хлопця, відчай стис серце, і сам собою виплеснувся спів. Тужна і благальна була пісня, і сторожа, мов заворожена, відчинила в’язницю і випустила дівчину.

Мов пара переляканих голуб’ят, кинулися козак з дівчиною геть від страшного місця.

А вартові довго стояли, мов отетеріли. А коли отямились, то перелякались вчиненого. Доповіли султану, він затупотів ногами, вимагаючи негайно догнати втікачів.

А закохані чимдуж поспішали подалі від чужої землі. Та ось почули, за ними женуться, захвилювалися. Тоді й мовила дівчина до свого судженого: «Прощавай, коханий. Мене зараз не стане… Та ти завжди будеш чути мій голос, співатимеш мої пісні. Кріпись, козаче, тяжка мука випаде зараз на твою долю…»

Пригорнулася до свого милого… Так і захопили їх переслідувачі. Та лиш доторкнулися до дівчини, як вона зникла, а на землю, жалібно зойкнувши струнами, упала ще ніким небачена річ. Отетеріли чужинецькі вояки. А тоді в нападі люті кинулися до козака, люто скатували його і наостанок викололи очі. Так і лишили непритомного серед безлюдного чужого степу.

Зранений, змучений, осліплений козак довго лежав нерухомо. Ніби з небуття до його свідомості долинув дивний передзвін струн. Навпомацки поліз на звук, знайшов, пригорнув до грудей, доторкнув струн. І заговорили вони до козака, озвалися голосом коханої, ніжно бриніли, жаліючи його, тужачи за коханням. Кликали вставати, іти в рідну землю. Пригорнув хлопець Кобзу (бо так звали дівчину – те слово у давнину означало: скарбниця), обливаючи її кривавими слізьми, ніжно пестячи чутливі струни. Поволеньки встав, і долаючи нелюдські муки, попростував до рідного краю.

Відтоді і почали називатися українські співці кобзарями. Співають вони про рідну землю, про її болі-смутки, радощі, долю-недолю. І чують голос її, матінки-землі рідної, про все це струни – дзвоном, а кобзарі – словом, співом.


 Бесіда про композитора.

Микола Віталійович Лисенко – засновник української, класичної музики, педагог, диригент, збирач українського фольклору. Зробив багато обробок українських пісень.

Микола Лисенко є автором таких відомих опер: «Наталка-Полтавка», «Тарас Бульба» , також написав дитячі опери «Коза-Дереза»  та «Пан Коцький».

Пригадаємо значення слова «опера».

(Опера – це драматичний жанр, що поєднує в собі музику, літературу, образотворче мистецтво, танець.)



«Тарас Бульба» - опера Миколи Лисенка за сюжетом повісті Микола Гоголя. В цій опері розповідається про історичні події в житті України, мужність і героїзм козацтва.


3 варіанти української народної пісні "засвіт встали козаченьки"





ІНТРОДУКЦІЯ

 МИКОЛИ ЛИСЕНКА 

ЗАСВІТ ВСТАЛИ КОЗАЧЕНЬКИ 

ДО "ОПЕРИ ТАРАС"

БУЛЬБА





1.Чим особливі українські історичні пісні?

(Історичні пісні оспівують достовірні події, конкретних героїв. Це особливий музично-поетичний літопис історії українського народу.)

2.Як змінилась українська народна пісня в інтродукції М. Лисенка?

(Зміст увертюри випливає з характеру музичних тем -- це заклик, боротьба і перемога. Змінюється за допомогою динаміки.)

 Розкажи про свої враження.

3.Чим відрізняється інструментальний твір від вокального?

(Мистецтво передавання художнього змісту музичного твору засобами співацького голосу – вокальна музика. Музика, призначена для виконання на музичних інструментах – це інструментальна музика.)

Які інструменти його виконують?

Розкажи, який настрій викликала в тебе прослухана музика.

ТАНЦЮВАЛЬНА ХВИЛИНКА


виконання


МИ СЬОГОДНІ ВИВЧАЛИ....
ПОЗНАЙОМИЛИСЬ....
ЩО ВАМ СПОДОБАЛОСЬ?

ДЯКУЮ ВСІМ ЗА УРОК. ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ.















5 клас 7 урок

ТЕМА: ЯК РОЗПОВІДАЄ МУЗИКА?
СЛУХАННЯ: С.В.Рахманінов Прелюдія №5 для фортепіано (соль-мінор)
Творче завдання: Створи казку на тему "Прелюдія"
(Приклад: Жила була принцесса на ім'я Місолька, вона дуже любила прогулянки в лісі. Одного разу вона заблукала, але її врятувала чарівниця лісу Прелюдія....і т.д.)

Доброго дня любі 5-ти класники. Сьогодні я вам розповім про жанр музичного мистецтва ПРЕЛЮДІЯ, також моя розповідь буде побудована на основі твору Російського композитора Сергія Рахманінова та його неперевершеного твору ПРЕлюдія №5.
ПОЛЕТІЛИ....


У музиці є ще один засіб виразності, який допомагає композитору передати настрій і характер свого твору. Якщо той самий твір зіграти спочатку тихо, а потім гучно, то зміниться характер музики. Автор музичного твору завжди відчуває, де і коли слід змінити силу звучання.

Зміна сили звучання — це динаміка. Гучність звука (динаміка) — це ще один засіб виразності, який,допомагає композитору передати настрій і характер музики. Мелодія може звучати тихо, тобто — піано (Р), або гучно, тобто — форте (F). Якщо ці слова вимовити разом — вийде знайома вам назва «фортепіано». Гучність звука завжди залежить від сили звучання. Виконавець музики може змінити гучність звучання за допомогою техніки гри.





СЛУХАННЯ






ВИКОНАННЯ







ТАНЦЮВАЛЬНА ХВИЛИНКА






ДЯКУЮ ВАМ ЗА УРОК. ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ! ВАША Л.Л.



Всі ви знаєте правила проходження тестів. 
Вони не змінилися. 
Всім успіхів і гарного настрою!


35 УРОК

ТЕМА: УРОК КОНЦЕРТ
СЛУХАННЯ: НА ВИБІР
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ: НА ВИБІР

Привіт всім. Ось і настав наш останній урок. Я рада була познайомитися із кожним з вас. Бажаю вам прекрасного літа та здоров"я. Бережіть себе та близьких вам людей!!
До Зустрічі в новому навчальному році.

ВАША Л.Л. 


34 УРОК

ТЕМА: Назустріч канікулам
СЛУХАННЯ: матеріал на вибір учня та вчителя
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ: заплющ очі і уяви все те, що створював протягом року на урок ""Музичне мистецтво""


    1. Перевірка засвоєних знань з вивчених тем.
Пригадайте те, про що ми дізналися на уроках, та у коментарях до уроку дайте відповіді на запитання. ~
  • З ким «товаришує» музика? Що між ними спільного?
  • Що таке народна пісня? Які ви знаєте народні пісні? Розкажіть про їхні різновиди.
  • Розкажіть про різновиди професійної музики.
  • Які інструменти ви знаєте? Розкажіть про особливості їхнього звучання.
  • Як називаються інструментальні колективи з різною кількістю виконавців? Назвіть різновиди оркестрів.
  • Пригадайте форми вокальної музики. Як називаються голоси та вокальні колективи?
А тепер поставте собі оцінку. За кожну правильну відповідь на запитання — 2 бали. На скільки запитань ви знайдете відповідь — стільки балів і отримаєте!
СТАНЦІЯ «МУЗИЧНА СТУДІЯ»                             ‘
    1. Перевірка знання вивчених пісень. Караоке. -
У цій музичній студії всі співають під акомпанемент музичного інструмента чи фонограму. Впізнайте за малюнком пісню та заспівай її з друзями.
(Демонстрація ілюстрацій до вивчених пісень. Виконання пісень під фонограму — за вибором).

СТАНЦІЯ «ПІДБЕРИ МЕЛОДІЮ»
    1. Перевірка знання вивчених творів. Музична вікторина.
Роздивіться малюнки. Впізнайте назву музичного твору за ма­люнками та назвіть автора.
(Демонстрація ілюстрацій до музичних творів для слухання, портре­тів композиторів. Завдання: за вступом впізнати музичний твір та його назву, назвати композитора музичного твору — за вибором вчителя).
СТАНЦІЯ «ТАНЦЮВАЛЬНИЙ МАЙДАН»
    1. Пластична імпровізація. Виконання танцювальних рухів під музику. Повторення танців. ’
Розгляньте малюнки, на яких зображено фрагменти різних танців. Зобразіть рухами танець так, щоб його впізнали ваші друзі. Придумайте власну ритмічну імпровізацію з музичним супроводом.
(Демонстрація ілюстрацій до відомих вивчених танців на уроках му­зичного мистецтва протягом навчального року — за вибором вчителя).
Бажаємо святкового та літнього настрою, який вам завжди ство­рить МУЗИКА.


а тепер пройди для себе онлайн тест і поділись чесно балами зімноюо



УРОК

ТЕМА: Музика і хореографія
СЛУХАННЯ: Й.Штраус полька "Полювання"
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ: Аналіз музичного твору "Полювання"





СЛУХАННЯ

ТАНЦЮВАЛЬНА ХВИЛИНКА



ВИКОНАННЯ



1. Що пов"язує музику й хореографію?
2. Назви характерні риси танцювальної музики
3. Пригадай, які танці ми слухали протягом навчального року

32 УРОК

ТЕМА: Музика і циркове мистецтво
СЛУХАННЯ: Ж. Оффенбах Галоп із оперети "Паризький балет"
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ: намалюй свого улюбленого героя цирку


Доброго дня діти. 


Хочу в цирк
Хочу в цирк, бо там дива, справжня казка ожива.
'                   Хитрі фокуси, малята,
намагаюсь розгадати.
Ось під куполом вгорі на потіху дітворі виступають акробати.
Хочу з ними політати.
На арені — силачі.
У них гирі — за м’ячі.
Ними бавляться охоче.
Також спробувати хочу.
Чи з жонглером по канату мрію рушити завзято.
Та зізнатися боюся,
бо не візьме в цирк матуся.
Леся Вознюк

Пригадайте циркову виставу; можна її уявити без музичного  супроводу? Музика ніби пов’язує всі номери в один сценарій, єдиний  сюжет. Для створення циркових програм, які мають розважальний  характер, завжди залучають спеціалістів, котрі пов’язані з різними ( видами мистецтва: театральних та циркових режисерів, балетмей- ( стерів, композиторів, акторів, спортсменів, музикантів-виконавців, ( сценофафів, декораторів, бутафорів, костюмерів та ін.                                                                                      
Музика супроводжує всю циркову виставу. Разом з клоуном вона , «сміється», злітає у височінь з гімнастами, зачаровує ілюзією, «цокає , та підстрибує» разом з вершниками та акробатами, насторожує та < підказує сюрпризи, змушує сміятися, хвилюватися, захоплюватися, і радіти. Циркові артисти демонструють під музику свою майстерність < та надзвичайні можливості. Так, серед безлічі музичних творів є ті, і які найчастіше звучать у цирку. Вони невеликі за обсягом, мають < нескладну будову, яскраво виражену динаміку, характер. Багато з  них були написані композиторами для театральних вистав, балетів, < опер та оперет.  
Музичне сприймання. Ж. Оффенбах. Галоп із оперети "Паризький ' балет».


  • Яка музика звучить? Визначте її характер.
  • Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати? 
  • Чим ця музика нагадує циркову виставу: ритмом, темпом, ( динамікою чи характером?               
  • Охарактеризуйте засоби музичної виразності твору

  • Відомості про композитора Ж. Оффенбаха.
Жак Оффенбах (Ебершт Якоб) — французький композитор XIX століття, один із засновників класичної оперети. Створив музику до . понад 100 оперет. У 1855 р. відкрив маленький театр «Буф-Паризьєн». Йрго оперети, дотепні й життєрадісні, сповнені барвистою музикою, то ліричною, то каскадною, полонили усю Європу.   




Цирк — не лише розвага; це мистецтво, що має свою історію та характерні особливості.
Зазвичай це кругла будівля з ареною (манежем) і трибунами для глядачів. У цирку відбуваються видовища, що супроводжуються . музичною ексцентрикою, які демонструють силу і відвагу циркових і артистів (силачів, акробатів, повітряних гімнастів, жонглерів, еквілі­бристів, ілюзіоністів, фокусників, вершників, велофігуристів, борців, муштрувальників свійських і приборкувачів диких тварин тощо) з ; інтермедіями-буфонадами клоунів, пантомімою і меломімо.ю. .
Цирк існував ще у Стародавньому Римі, але тоді мало нагадував мистецтво. Це були кінні змагання зі швидкісної їзди на колісницях, бої гладіаторів тощо.                     ,   .
Зародження цирку в Україні почалося з виступів акторів-скоморо- хів, жонглерів та циганів з ведмедями на ярмарках. Згодом з’явилися театралізовані кінні каруселі, мандрівні цирки та звіринці. І аж на межі ХІХ-ХХ ст. стали будувати приміщення для цирку.
У цирковому мистецтві об’єднані: театр, музика, дресура, акро­батика, кінна їзда, гімнастика, мистецтво ілюзії та фокусів тощо.
Цікаво, що ще з часів античності у цирку розвивалась майстерність кінної їзди та кінних перегонів. Клоунада, акробатика, жонглювання, дресура тварин, еквілібристика, фокуси тривалий час існували як окремі жанри, що об’єднались під куполом цирку відносно недавно.
У давній цирковій виставі було три відділення:
  • акробатичні та гімнастичні номери: робота на трапеції, кана­тохідці, силові атракціони;
  • сценки з народного побуту;
  • арлекінади, пантоміми та п’єси з репертуару народного театру.
Між музикою і цирком є багато спільного. Вся циркова вистава
супроводжується грою естрадно—духового оркестру.

ТАНЦЮВАЛЬНА ХВИЛИНКА



ВИКОНАННЯ



  • Як пов’язана музика з цирком?
  • Які номери існували в давній цирковій виставі?
  • 3 якими видами мистецтва поєднане циркове мистецтво?
  • Хто виконує музику в приміщенні цирку?
  • Хто з циркових героїв є вашим улюбленим? Яка музика від­повідає його образу?

ДЯКУЮ ЗА УРОК. ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!!!

31 урок

ТЕМА: Музика в кіно
СЛУХАННЯ: Є. Крилатов Інструментальна музика до кінофільму "Гостя з майбутнього"
Творче завдання: ТОП-10 улюблених саундтреків до кінофільмів


Доброго дня 5-ті класи. Вітаю вас на уроці музичного мистецтва. Сьогодні ми з вами опинимося на найулюбленішій частинці вашого життя. Ми перенесемося у кінофільм. Вмикаємо телепортацію і з середини будемо вивчати кіно та музику до нього.
Телепортация – миф или реальная возможность?

Основні поняття на даному уроці:
1. Кіномисте́цтво — вид мистецтва, твори якого створюються за допомогою кінознімання реальних, спеціально інсценованих, або відтворених засобами анімації подій. Датою заснування кінематографа вважається 28 грудня 1895 рік.
2. Аніма́ція (з лат. anima — душа і похідного фр. animation — оживлення), мультипліка́ція (з лат. multiplicatio — розмноження, збільшення, зростання)[1] — вид кіномистецтва, твори якого створюються шляхом знімання послідовних фаз руху намальованих (графічна анімація) або об'ємних (об'ємна анімація) об'єктів. Ці твори називають анімаційними або мультиплікаційними фільмами (мультфільмами). Перші мальовані фільми були випущені в 1908 у Франції, об'ємні — в 1911 у Росії.
3. Акто́ракто́рка (актри́салат. actor — той, хто діє), також заст. лицеді́й[1]лицеді́йка[2][3] — виконавець ролей в драматичних, оперних, балетних, естрадних, циркових виставах та кінофільмах, творець сценічних образів.
4. Са́ундтре́к[1]звукова́ дорі́жка (англ. soundtrack) — звукове оформлення будь-якого матеріалу, наприклад, фільмумультфільму або комп'ютерної гри, а також інформація з цим оформленням, записана на фізичному носії інформації. Інколи використовується англійська абревіатура OST, яка розшифровується як «Original Soundtrack» і означає оригінальну звукову доріжку, яку продають окремо від того матеріалу, для якого вона була написана.

А зараз відрийте презентацію та пройдіть легто та швидко тему!


СЛУХАННЯ







  • Яка музика звучить? Визначте характер кожної композиції.
  • Які пісні та яка музика звучить у цих фільмах?
  • Які фрагменти з кінофільму було озвучено цією музикою?
  • Яких героїв супроводжує ця музика? Розкажіть про них.


ТАНЦЮВАЛЬНА ХВИЛИНКА



ВИКОНАННЯ


  • Як пов’язані музика та кіномистецтво? Що у них спільного?
  • Хто пише музику до фільмів та створює їхній звуковий супровід?
  • Назвіть свої улюблені пісні з кінострічок чи мультфільмів.
  • Яку роль вам би хотілося зіграти у кіно?

Сподіваюсь вам сподобалась наша телепортація в кіномистецтво та музичне мистецтво. Всім дякую за урок. До нових зустрічей.


30 урок 

ТЕМА: Музика в  театрі
Слухання: Петро Чайковський Валь із балету "Спляча красуня"
Творче завдання: Переглянути фрагменти балетів. Міні - розповідь про улюблений балет (приклади: Лускунчик, Ромео і Джульєтта і б.ін.)

Доброго дня 5-тикласники. Рада вітати Вас знову на нашому уроці музичного мистецтва. Сьогодні я вс запрошую в театр... 
Дешевые билеты в театр: 5 правил их покупки
 Перше питання. Щр ж таке театр?
Театр має декілька пояснень поняття
Теа́тр (від фр. théâtre < грец. θέατρον — «місце видовища») — вид сценічного мистецтва, що відображає життя в сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами, а також установа, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів і приміщення, будинок, у якому відбуваються вистави. Театр як мистецтво називають також й театральним мистецтвом, а наука, що вивчає теорію та практику театрального мистецтва називається театрознавство. Окрім театрів, ролі в яких люди виконують безпосередньо, є театр ляльок, де головні герої — театральні ляльки, якими керують, та які не є іграшками в прямому розумінні.
Законодавство України визначає театр як
«заклад культури (підприємство, установа чи організація) або колектив, діяльність якого спрямована на створення, публічне виконання та публічний показ творів театрального мистецтва»
а театральне мистецтво, як:
«вид мистецтва, особливістю якого є художнє відображення життя за допомогою сценічної дії акторів перед глядачами»

Що ж таке балет?

Балет (італ. ballare — танцювати) — вид сценічного мистецтва, танцювальна театральна вистава, у якій музика поряд з танцем відіграє важливу роль у розвитку сюжету і створенні відповідного настрою; синтетичний вид сценічного мистецтва, в якому зміст вистави розкривається в основному засобами танцю, міміки і музики. Джерела виникнення балетного жанру закладені в народних іграх, хороводах, сюжетних танцях тощо. Танець як елемент драматичної дії досягнув високого рівня розвитку в культових і світських театралізованих видовищах Стародавнього ЄгиптуІндіїКитаю, у трагедіях греківримлян та народних дійствах середньовіччя.


А яку роль відіграє у створенні балету режисер
Театральний режисер — творчий працівник театру, який здійснює постановку драматичного або музично-драматичного (опери, оперети, мюзиклу, БАЛЕТУ) твору. Театральний режисер найчастіше керує театром, тобто очолює не тільки творчий процес, а й господарську діяльність підприємства.

Яку роль відіграє хореограф?

Хореографія — мистецтво постановки танцю як послідовності кроків, рухів, фігур для створення найкращого сценічного ефекту.


Яку роль відіграє актор?

Акто́р, жін. акто́рка, актри́са, також заст. лицеді́й, лицеді́йка — виконавець ролей в драматичних, оперних, балетних, естрадних, циркових виставах та кінофільмах, творець сценічних образів.

Яку роль відіграє композитор?

Компози́тор — автор музичних творів: особа, що займається створенням музики. Термін «композитор» поширився у 16 столітті в Італії. Професія композитора передбачає наявність музично-творчого обдарування і потребує спеціального вивчення композиції.

Отже які сходинки існують у створенні балету?
1. Написання музичного балету композитором
2. Набір акторів
3. Робота режисера, як постановщика спектаклю (балету)
4. Робота хореографа над постанокою балетної вистави
5. Показ балету на сцені теарту
Саме цікаве, що своїми словами БАЛЕТ - це музично-драматична вистава в якій всі актори, граючи свої ролі, танцюють (не співають, не розмовляють, не ведуть діалог, монолог і т.д.)
Сьогодні нам допоможе у знайомстві з балетом видатний російський композитор П.І. Чайковський І його видатний балет по казці СПЛЯЧА КРАСУНЯ





ЯКЩО У ВАС Є БАЖАННЯ МОЖЕТЕ ПЕРЕГЛЯНУТИ ПОВНУ ВЕРСІЮ БАЛЕТУ І НАСОЛОДИТИСЯ ПРЕКРАСНИМИ МОМЕНТАМИ  





Ну а зараз проаналізуйте:
Який характер балету?
Чи змінюється динаміка? (нагадую - динаміка - це сила гучності, піано, форте, мецо-форте, мецо-піано (тихо, чучно, дуже тихо, дуже гучно)
Чи сподобався вам балет?
Які емоції у вас викликав балет?


Ну а зараз час вокалу....
РОЗСПІВКА


ВИКОНАННЯ




ТАНЦЮВАЛЬНА ХВИЛИНКА
РОЗІГРІЙТЕ ВІД ТАНЦЮВАЛЬНІ РИТМИ СВОЇ М'ЯЗИ



Сьогодні ми звами відвідали театр і вивчили, що ж таке БАЛЕТ
А допоміг на
Який композитор?
Чи хотіб ви відвідати театр?
Які емоції ви сьогодні отримали від уроку?

Всім дякую за урок. Гарного тижня. Прекрасних емоцій. До нових зустрічей!!!




29 урок

Тема: Музика і візуальні види мистецтва
Слухання: Модест Мусоргський "Богатирські ворота" з фортепіанної сюїти "Картинки з виставки", Луіджі Боккеріні "Менует" у виконанні струнного квартету
Творче завдання: Намалюй свою картину до прослуханого музичного твору (Фарби, олівці...)

Доброго дня мої 5-ти класники. Сьогодні ми з вами продовжимо поєднання музики та інших видів мистецтва. Ви вже зрозуміли, що музичне мистецтво з легкістю можна поєднати із всіма іншими, так як воно немає кордонів. Зараз я хочу щоб ви поміркували: "Що таке візуальні види  мистецтва? І поміркуйте: Візуальне те що бачимо, чи те що чуємо?..."
Ну а зараз переходимо до вивчення теми...
Почнемо з презентації, ознайомтеся із темою та творчістю композиторів, прослухайте музичні твори та пориньте в атмосферу краси...
Полетіли в світ мистецтва разом!!!...


МУЗИКА І ЖИВОПИС
(ПРИКЛАДИ В ПРЕЗЕНТАЦІЇ)

Живопис, як і музика, був і залишається незмінним супутником духовного життя людини. Музичні та живописні твори насамперед впливають на емоції, пробуджують спогади і почуття, розвивають уяву. Образ, створений художником на полотні, хвилює і захоплює, як акорд у музиці. І картина починає «звучати».

Великий італійський живописець, скульптор, архітектор і вчений Леонардо да Вінчі називав музику «сестрою живопису». Музика, як натхненний художник, може «намалювати» те, що ми бачимо в навколишньому світі. Іноді музичний твір народжується під враженням від справжнього живописного пейзажу. Тоді у звуковому полотні оживають не лише картини природи, а й настрій, думки, почуття художника. Сполучення кольорів у творах образотворчого мистецтва — один з найважливіших засобів виразності.

Музика відображає не лише те, що ми чуємо, а й те, що бачимо, відчуваємо. Враження від побаченого поєднуються в нашій уяві з почутими враженнями, які ми співвідносимо за схожістю та контрастом. Звучання музичних інструментів різного тембру та в різних регістрах створюють зорові уявлення: високий ніжний голос флейти здається світлим, низьке звучання контрабаса – похмурим і темним.
Засоби виразності музичного та образотворчого видів мистецтв також мають спільні точки зіткнення: в образотворчому мистецтві вживають вираз «кольорова гама», а в музичному – «звукова палітра»; голосну силу звука (динаміку) в музиці іноді називають «яскравим звуком», а в живописі є «звучний колір». Також спільними є поняття «ритм», «композиція», тощо.

АРХІТЕКТУРА І МУЗИКА
(ПРИКЛАДИ В ПРЕЗЕНТАЦІЇ)
Архітектура і  музика… На перший погляд здається, що ці мистецтва зовсім не пов’язані між собою. Проте це не так. Говорячи про архітектурну споруду і побудову музичного твору, ми вживаємо однакові слова: «форма», «композиція», «структура», «симетрія». Архітектура як вид мистецтва статична, просторова. Художній образ відображає визначені ідеї, настрої та бажання за допомогою співвідношення масштабів, мас, форм, кольору. Недарма  архітектуру називають «застиглою музикою споруд».

СКУЛЬПТУРА І МУЗИКА
(ПРИКЛАДИ В ПРЕЗЕНТАЦІЇ)

Художня мова скульптури – виразна, чітка об’ємно-пластична форма, через яку митець розкриває зміст твору, доносить до глядача свій задум. Скульптури виготовляють із бронзи, глини, каменю, дерева, і кожен матеріал допомагає втілити певний образ, передати рух або стан спокою. Отже, скульптурним зображенням можуть бути властиві динаміка, ритм, гармонія, що, безсумнівно, поєднує скульптуру з музикою.

ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНЕ МИСТЕЦТВО І МУЗИКА
(ПРИКЛАДИ В ПРЕЗЕНТАЦІЇ)

декоративно-прикладнЕ мистецтвО: вишиті рушники та картини, вироби з бісеру, глиняний розписаний посуд, килими, оздоблені різьбою дерев’яні вироби та багато іншого. Кожен із витворів мистецтва звучить по-особливому, в народних мотивах. Розгляньте ці візерунки. В них є ритм і настрій.


СЛУХАННЯ:




Після пройденого матеріалу та знайомству з творами спробуйте дати відповіді на питання:
1. Як звучали твори?
2. Проаналізуйте їх за характером, мелодією, настроєм...
3. Чи розумієте тепер ви, як поєднується музика і візуальні види мистецтва?
4. Композитори якої країни вам допомогли сьогодні розглянути матеріал?

Ну а тепер час відпочинку. 

спочатку розігріємо голосочки розспівкою


а тепер поспіваємо, щоб соловейки вам підспівували...








А тепер потанцюємо, адже після важкої роботи треба щоб тіло розважилося і ви могли перейти до інших завдань та інших уроків!!!







Питання: 
1. Що таке візуальні види мистецтва?
2. Що таке живопис?
3. Що таке архітектура?
4. Що таке скульптура?
5. Що таке декоративно-прикладне мистецтво?
6. Яких композиторів ми слухали на цьому уроці?


Всім дякую за урок! Гарного дня! Вдалого тижня! До нових зустрічей!!!

28 урок

Тема: Музика і слово
Слухання: М. Глінка. Романс «Жайворонок»
Творче завдання: Напиши вірш про свій найулюбленіший музичний твір  (а при зустрічі ми створимо з тобою пісню на твій вірш)

Всім привіт!  Продовжуємо вивчення музичного мистецтва. Сьогодні ми поговоримо про поєднання двох мистецтв - МУЗИКИ ТА ЛІТЕРАТУРИ (слова).
Спочатку познайомтесь із інформацією презентації, підручника, перегляньте відео, потанцюйте танцювальну хвилинку і перейдіть до виконання творчого завдання. Всім гарного уроку. Ваша Л.Л.


ПРЕЗЕНТАЦІЯ








ТАНЦЮВАЛЬНА ХВИЛИНКА
питання:
Як пов'язані література та музика? Поміркуйте, що між ними спільного, а що відмінного.
Які жанри музики утворюються за допомогою слова і звуку?
Які музичні жанри пов'язані з літературою? Що їх об'єднало?

Що таке романс? Музику якого композитора ми слухали на уроці?

27 урок
тема: Музика та інші види мистецтва

Слухання: Л. Деліб. Піцикато «Навшпиньки» з балету «Сільвія»

Творче завдання: Аналіз музичного твору; підбір музичного супроводу до фотоілюстрацій 



Музика — це мистецтво створення звуків, які відкривають нам безмежний світ людських переживань, настроїв  та почуттів. Вона проникає в усі сфери діяльності  людини   й   полонить кожного з нас, незалежно   від національності, способу життя та інтелекту. Музика тісно пов'язана з іншими видами мистецтва.  Віддавна   вона   «товаришує»  з   літературою, бо  без   поезії   не   було   б  пісень. Вірним другом музики є також образотворче мистецтво: кожен  штрих   чи   мазок на полотні — це   застигла музика, а візерунок — майстерно втілений ритм. Без музики неможливо уявити жодного спектаклю, кінофільму чи мультиплікаційної стрічки. Не менш важливу роль відіграє   музика   і  в   цирковому   мистецтві — без   неї не   було   б   неповторного   відчуття   свята, радості й очікування дива, яка дарує нам цирк. Як довести, що музика невіддільна від інших видів мистецтва? Де в цьому можна переконатися?

Мовою музики можна передати будь-яку дію та найтонші порухи душі людини, мінливість природи, картини реального та фантастичного світу. Музика взаємопов'язана з усіма видами та жанрами художньої творчості. Вона збагачує мистецькі образи, посилює їхнє емоційне сприйняття. «Звучить, як музика», — ці слова вважають найвищою похвалою будь-якому твору мистецтва.

презентація



  •                   З якими видами мистецтва «товаришує» музика?
·       Розкажіть про «застиглу» музику в образотворчому мистецтві. Як музика супроводжує та передає рухи людини?
·       Яка музика звучала на уроці? Хто її автор?
Що таке піцикато?

додаток


Комментариев нет:

Отправить комментарий